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2016-03-01T15:04:39+01:00

Combien perdre de kg en 1 mois? / How much to lose of kilogram in 1 month?

Publié par Nutrifitglamfrance
L ISLAND OF THE TEMPTATION

L ISLAND OF THE TEMPTATION

Combien de kilos peut-on perdre en un mois ?

A en croire les magazines, les sites internets ou des collègues, on peut perdre jusqu'à 10 kilos en un mois ! En s'imposant un régime spécial, en limitant les féculents, en restreignant nos apports en sucre, en limitant les matières grasses, en se remettant au sport...

C'est sur, avec une alimentation plus restrictive, on peut perdre jusqu'à 10 kilos en un mois.
Ce qui est encore plus sur, c'est qu'un mois plus tard, on aura repris ces 10 kilos. Et qu'on pourra s'estimer heureuse si on n'en a repris « que » 10. Et qu'après ça il nous sera encore plus difficile de reperdre du poids !

C'est la dernière fois qu'on le dit, mais une perte de poids trop important cache toujours quelque chose. Et généralement, c'est un joli effet yoyo, qui arrive souvent accompagné de la déprime !
On sait pertinemment que les régimes ou les méthodes minceur qui promettent une perte de poids de plus d'un kilo par semaine sont dangereux, alors 10 kilos en un mois, plus de 3 kilos par semaine, non merci !

++++++++++On sait bien que plus on perd rapidement nos kilos, plus on est motivée, mais une perte de poids efficace, saine et pérenne sera forcément lente et progressive. Alors on va prendre notre mal en patience, et on zappe tous les régimes qui veulent nous débarrasser de plus de 4 ou 5 kilos en un mois.
Oui, ce sera plus long, mais c'est le prix à payer pour que chaque kilo perdu le soit à tout jamais!++++
+++

Pour perdre 2.5 kilos en un mois, il suffit de limiter un peu les portions, de faire globalement plus attention, et de mettre l'accent sur les aliments qui ne nous veulent aucun mal.

on peut manger à volonté des légumes crus, ou cuits, et de la salade. Riches en minéraux et en fibres, les légumes nous calent durablement. Et grâce à leurs bienfaits sur notre transit, bonjour ventre plat !

Pareil pour les fruits, qui vont nous apporter la vitamine nécessaire pour tenir.
Pour la viande, on limite les viandes grasses à une fois par semaine, et on privilégie le reste du temps la viande blanche ou le poisson.

Si on ajoute à ça un peu de sport (2h environ) par semaine, perte de poids garantit !

  • Faites vous aider par un coach en nutrition et en sport ..Les Lili's coach

ENGLISH LANGUAGE

How many kilos can we lose in one month?

According to magazines, web sites or colleagues, we can lose up to 10 kilos in one month! By standing out(being imperative) a special diet(regime), by limiting starchy foods, by restricting our contributions in sugar, by limiting fats, by recovering in the sport...

It is on, with a more restrictive food(supply), we can lose up to 10 kilos in one month.
What is even more on, it is that one month later, we shall have resumed(taken back) these 10 kilos. And that we can consider themselves happy if we resumed(took back) "only" 10. And what after that it will be even more difficult to us to re-lose of the weight!

It is the last time when we say it, but a loss of too much importing weight always hides something. And generally, it is an attractive effect yoyo, that arrives often accompanied with the depression!
We know perfectly well that the diets(regimes) or the methods thinness which promise a loss of weight of more than a kilo a week are dangerous, then 10 kilos in one month, more than 3 kilos a week, no thank you!

++++++++++ We know well that the more we quickly lose our kilos, the more we are motivated, but an effective, healthy and long-lasting loss of weight will be necessarily slow and progressive. Then we are going to take our evil in patience, and we channel-hop(forget all about) all the diets(regimes) which want to free(clear) us of more than 4 or 5 kilos in one month.
Yes, it will be longer, but it is the price to pay so that every lost kilo is it for ever!
+++++++

To lose 2.5 kilos in one month, it is enough to limit a little the portions, to pay globally more attention, and to emphasize the food which want us no evil.

We can eat at will raw vegetables, or cooked, and salad. Rich in minerals and in fibers, vegetables prop up us durably. And thanks to their benefactions on our transit, hello flat stomach!

Similar for fruits, which are going to bring us the necessary vitamin to hold.
For the meat, we limit fat meats in once a week, and we favor the rest of the time the white meat or the fish.

If we add to that a little sport (approximately 2 hours) a week, loss of weight guarantees!

Make use by a coach in nutrition and in sport.. Of Lili coach

Combien perdre de kg en 1 mois? / How much to lose of kilogram in 1 month?
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