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2016-02-13T16:47:21+01:00

Les 3 types de cellulite et s'en débarrasser? / How to avoid the cellulite 2?

Publié par Nutrifitglamfrance
bye bye la cellulite
bye bye la cellulite
bye bye la cellulite

bye bye la cellulite

Si l’on est toutes concernées par la cellulite, c’est de façon différente. Identifier son type de cellulite, c’est se donner les meilleures armes pour la combattre. Évidemment, il arrive que ces types s’entremêlent, mais ne vous inquiétez pas, on va s’en débarrasser ! Il existe 3 types de cellulite :

• La cellulite adipeuse
  • Plutôt fréquente chez les personnes ayant une petite surcharge pondérale. Aller hop, go au sport !!
  • Localisation : les cuisses, les fesses et les hanches (notre cauchemar à toutes !!!), le ventre et les genoux.
  • Comment la faire disparaître : le vélo, la marche à pied, le jogging, le fitness, la natation.
• La cellulite aqueuse
  • C’est ce qu’on appelle communément la rétention d’eau.
  • Localisation : sur l’intérieur des bras, les cuisses, les mollets et autour des chevilles.
  • Comment lui dire byebye : la marche rapide, la natation, l’aquagym, le vélo ou le ski de fond.
• La cellulite fibreuse
  • Celle que l’on ne veut plus voir ! Un peu douloureuse au toucher, elle laisse de petites traces violacées qu’on va s’empresser d’effacer
  • Localisation : les cuisses et les fesses.
  • Comment la déloger : les sports d’endurance comme le fitness et la natation mais aussi le yoga, le stretching.
Comment s’en débarrasser, parce que OUI c’est possible !

Les cellules grasses ont besoin d’être détruites par une grande quantité d’adrénaline. Il se trouve que la musculation est certainement le meilleur moyen pour s’en débarrasser. Attention, il faut y mettre une certaine intensité. Il faut plutôt s’aventurer du côté des poids et des haltères qui permettent d’exécuter des mouvements globaux beaucoup plus efficaces. L’idéal consiste à faire suivre votre séance de musculation de 20 à 30 minutes de cardio à intensité modérée, afin justement de brûler le gras remis en circulation.

Quelques conseils alimentaires pour mettre toutes les chances de votre côté

Souvenez-vous, la cellulite est en partie un phénomène inflammatoire, et certains aliments participent activement à l’entretenir et même l’aggraver! Parmi eux le sucre, l’excès de protéines animales, le gluten et les produits laitiers.

Remplacer les gouters tartines pâtes à tartiner par des fruits secs et privilégier la diversité. Apprenez à ne pas vous priver mais à remplir vos assiettes en variant les apports. De façon générale, faites la part belle aux légumes, au poisson et la viande blanche. Et pour finir…buvez !

Pour éviter la rétention, on pense qu’il faut boire moins, mais c’est l’inverse : un corps insuffisamment hydraté aura tendance à stocker le moindre apport. Alors qu’une présence suffisante d’eau va favoriser la circulation des liquides, et donc les échanges et l’élimination.

Voilà les filles, maintenant que êtes devenues des expertes en cellulite, vous savez ce qu’il vous reste à faire !

English Language

If we are quite concerned by the cellulite, it is in a different way. To identify his(her) type(chap) of cellulite, it is to give itself the best weapons to fight(dispute) her(it). Obviously, it happens that these types(chaps) become entangled, but do not worry you, we are going to get rid of it! There are 3 types(chaps) of cellulite:

· The fat cellulite

Rather frequent(see frequently) at the people having a small excess weight. Go hup, go in the sport!!
Location(Localization): thighs, buttocks and hips (our nightmare in all!!!), the stomach and the knees.
How to remove her(it): the bike, the walking, the jogging, the fitness, the swimming.

· The aqueous cellulite

It is what we call collectively the water retention.
Location(Localization): on the inside of arms, thighs, calfs and around ankles.
How to tell him(her) byebye: the fast walking(step), the swimming, the aquaerobics, the bike or the cross-country skiing.

· The fibrous cellulite

The one that we do not want to see any more! A little bit painful in the touch, she(it) leaves small purplish tracks that we are going to hurry to erase
Location(Localization): thighs and buttocks.
How to dislodge her(it): the sports of endurance as the fitness and the swimming but also the yoga, the stretch.

How to get rid of it, because YES it is possible!

The fat cells(units) need to be destroyed by a big quantity of adrenalin. It turns out that body-building is certainly the best way(means) to get rid of it. Watch out, it is necessary to put to it a certain intensity. It is rather necessary to venture near(on the side of) the weights and the barbells which allow to execute much more effective global movements. The ideal consists in making follow your session of body-building from 20 till 30 minutes by cardio in moderate intensity, afin exactly to burn the fat put back(handed) in circulation.

Some food advice(councils) to put the odds in your favor

Remember, the cellulite is partially an inflammatory phenomenon, and certain food participates actively to maintain him(it) and even to deteriorate(aggravate) him(it)! Among them the sugar, the excess of animal proteins, the gluten and the dairy products.

Replace gouters sandwiches soft margarines by dried fruits and favor the diversity. Learn not to go without but to fill(perform) your plates by varying the contributions. In a general way, give a good place to vegetables, to fish and white meat. And to finish drink!

To avoid the retention, we think that it is necessary to drink less, but it is the opposite: an insufficiently hydrated body will tend to store the slightest contribution. While a sufficient(self-important) presence of water is going to favor the traffic(circulation) of liquids, and thus the exchanges and the elimination.

Here are the girls, maintaining that became expert in cellulite, you know what you have to make!

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