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2016-02-22T12:58:51+01:00

le HIIT / High Intensity Interval Training

Publié par Nutrifitglamfrance
Le HIIT
Le HIIT

Le HIIT

Idéal pour ce qui manque de temps pour faire du sport

Le HIIT est un entrainement par intervalles à haute intensité est une technique d'entrainement qui alterne entre phases de récupération active. En d'autres termes le HIIT augmente les performances techniques avec des entrainements de courtes durées ne dépassant pas quelques minutes.

Plus besoin de courir pendant 2h avec le HIIT vous développerez une très bonne condition physique avec ces durée de travail oscillant 4 et 20 minutes. Le protocole original prévoit un ratio 2:1 entre les périodes de travail et de récupération.

Ainsi en courses à pieds vous alternerez 20 secondes de sprint puis 10 secondes de récupération en marchant ou courant doucement.

Le HIIT peux se faire en course, en vélo, boxe avec sac, mais également avec des exercices très simple sans sortir de chez soi comme les squats , pompes , jumping jacks etc...

Selon un sondage effectué par "The American College of Sports Medecine " auprès de 3800 professionnels du sport le HIIT serait la plus grande tendance de musculation depuis 2014 avec l'entrainement sans matériel.

English Language

Ideal for what is lacking time to go in for sport

The HIIT is a training at intervals in high intensity is a technique of training which alternates between phases of active recovery(recycling). In other words the HIIT increases the technical performances with trainings of short durations not exceeding(overtaking) a few minutes.

More need to run(roam) during 2 hours with the HIIT you will develop a very good physical condition with these working time oscillating 4 and 20 minutes. The original protocol plans a ratio 2:1 between the periods of work and recovery(recycling).

So in runnings you will alternate 20 seconds of sprint then 10 seconds of recovery(recycling) by walking(working) or by running(roaming) slowly.

The HIIT can be made in running(race), in bike, boxing with bag, but also with exercises very simple without going out one as squats, of pumps, of jumping jacks ect...

According to a made poll(sounding) by " The American College of sports Medicine " with 3800 professionals of the sport the HIIT would be the biggest trend(tendency) of body-building since 2014 with the training without material(equipment).

le HIIT  / High Intensity Interval Training

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